|
Coders' city Nasza pasja to programowanie!
|
| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
jkll
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 8:06 pm Temat postu: Obliczanie ogromnych liczb |
|
|
Witam. Mam system operacyjny Windows XP. Potrzebuję uruchomić na swoim komputerze program, który pozwoliłby mi obliczać ogromne liczby (np. 2^1.234.567.890), w taki sposób, żeby wypisało mi wszystkie cyfry takiego działania.
Zainstalowałem program bc.exe i działa w porządku z tym, że przydałoby się jeszcze, żeby wynik obliczenia był zapisywany w oddzielnym pliku. Bo w przypadku dużych liczb, w oknie, w którym wpisuje się komendy, nie wszystkie cyfry się mieszczą. Zatem czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak zrobić, żeby wynik obliczenia był generowany do pliku we wspomnianym wyżej programie? Ja nie mam zielonego pojęcia, bo zupełnie nie znam się na tej aplikacji, a w manualu niczego się nie doczytałem. Od razu dodam, że w kwestii programowania itp. rzeczy jestem laikiem, dlatego prosiłbym o łopatologiczne wytłumaczenie co i jak. :) |
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|
Garf

|
Wysłany: Nie Sty 10, 2010 11:21 am Temat postu: |
|
|
Najprościej wydaje mi się, że można to zrobić za pomocą przekierowania strumieni wejścia/wyjścia w programie. Czyli: 1) zakładamy plik operacje.txt 2) w tym pliku wpisujemy po kolei (linijka po linijce) komendy, które normalnie wpisywalibyśmy do programu bc bezpośrednio (można z bc je kopiować) 3) uruchamiamy z linii poleceń program bc następująco: bc < operacje.txt > wynik.txt
Całe wyjście z programu powinno znaleźć się w pliku wynik.txt. Jest to sposób dość prymitywny, ale działający. _________________ Dla chwili obecnej charakterystyczne jest to, że umysły przeciętne i banalne, wiedząc o swej przeciętności i banalności, mają czelność domagać się prawa do bycia przeciętnymi i banalnymi i do narzucania tych cech wszystkim innym. José Ortega y Gasset "Bunt mas" Nie udzielam pomocy poza forum. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
|
|